Pages

.eP!L0g.

this is the batman begin. the new start. the new look. the new spirit n hope.all will be in this blog. start following this blog now.n u'll never regret.
world+sport+entertainment+Islam+my life=batman's stories

Wednesday, June 8, 2011

just for reminder to get through this amazing life...

kita selalu fikir ... dengan belajar bersungguh2 ... kita bley dpat result elok....

bagi pendapat aku la...... ape yang penting dalam dunia ni adalah ...
kebergantungan kepada Allah....

kita tengok ..sejarah perang owng2 islam yang dahulu...

ade satu peperangan tu... nabi Muhammad S.A.W ... dan owng islam keluar berpeang menentang satu musuh.. yang aku pown tak ingat.. nanti aku tanye owng laen la...
masa tu.. tentera islam cume beberapa ratus owng je... musuh dkat beribu2 owng... hm...
nampak cam Imposibble je nak menang kan....
tapi... dsbabkan diowang ikut ape yang Nabi suruh buat dan sentiasa bertawakal.. berdoa... diowang menang mase tu...

nampak tak hasil kebergantungan diowang pada tuhan tu...

ade satu lagi peperangan ni... aku tak ingat sangat name2 peperangan ni...
tapi suke la dengar citer2 camni...
ok... dlam peperangan tu... owang islam lebih ramai daripada pihak musuh...
dan ade yang mengatakan mereka akan menang dengan mudah(sblum peperangan bermula)..
owng2 islam pada mase tu jadi kurang berdoa dan bertawakal krana terlalu yakin akan keupayaan mereka pada masa itu....

hasil nya... mereka tewas pada masa tu...

ni bukti kalau kita lupa akan allah apabila buat sesuatu...
kita akan menemui kesukaran...
dan kalo kita buat sesuatu bukan kerana allah..
kita akan menghadapi kesan yang buruk.. daripada ape yang kita buat tu...

hidup ini...
tak perlu hidup untuk owang lain...
dan jangan hidup untuk diri sendiri...
kerana ia akan memakan diri kita secara perlahan-lahan...
kita akan jadi selfish dan sewaktu dengan nya....

kita dicipta oleh sang pencipta Yang Maha Agung, Allah S.W.T...
maka kita adalah miliknya... jasad ini hanya alat untuk membuktikan kestiaan kita...
roh ini.. memang milik kita ...tapi hidup ini tetap miliknya...

dalam sembahyang juga kita telah berikrar.. dalam doa iftitah...
sesungguhnya ,,hidupku...matiku... dan solat ku adalah kerana Allah S.W.T.....

lima kali sehari kita berikrar pasal tu.....tak kan tak nampak lagi...

kesimpulanya...
nak buat sesuatu ... buat la kerana Allah... dan berfikir sebelum melakukan sesuatu.....
kerana
kita hidup untuk Allah S.W.T...
Wassalam...

No comments: